ASSALAMUALAIKUM...

Terbinanya blog ini moga2 memberikan manafaat dan maklumat yang berguna kepada kita bersama. Bagi menjayakan dan memajukan lagi blog ini, moga-moga sahabat, rakan-rakan dan semua dapat berkongsi dan menyumbangkan idea, artikel, aktiviti dan program yang berkaitan.

Sebarang maklumat ataupun hebahan juga dialu-alukan. Komen dan sebarang aduan membina juga dialu-alukan bagi memperbaiki sebarang kelemahan. Sila hantar kepada pemudapujuk@rocketmail.com atau mdda08@yahoo.com. Terima diucapkan diatas kecaknaan semua.. Moga kita semua diberkati Allah.



Sabtu, 27 Ogos 2011

INGAT 5 SEBELUM 5

Lima perkara yang sering dilupai oleh manusia ketika gembira. Dan apabila tibanya saat sedih, ditimpa bencana barulah mudah teringat.

Rebutlah peluang melakukan sebanyak mana kebaikkan dan ketaatan kepada Allah. Mintaklah ampun kepada Allah apabila terlanjur melakukan kesalahan.
  • Rebutlah peluang waktu muda ini sebelum datangnya hari tua.
  • Rebutlah peluang waktu lapang sebelumnya datang waktu sibuk.
  • Rebutlah peluang waktu ada sedikit harta ini sebelum kita tidak ada lagi harta.
  • Rebutlah waktu sihat ini sebelum datangya sakit.
  • Rebutlah peluang masih hidup ini sebelaum datangya kematian.
Usrah club pujuk menyeru kepada semua khasnya dan pemuda amnya bersama2 mengambil peluang yang masih ada ini untuk melakukan ketaatan kepada Allah. Berusaha mencari sebanyak mana ilmu Islam untuk kebaikkan di dunia dan akhirat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan